Oops, glömde nyckelen

Imorgon får Davids kollega ett fint paket hembakade makroner. Som förlåt för att han fick ta sig Trelleborg runt till fots eftersom David tog med redaktionscykelnyckelen till Malmö. Tur att mamma hade födelesedagskalas idag så jag hade bakat.

Paket till cykellös kollega:

Paket till mamma:

Jag bakade Mia Öhrns recept och tyckte det funkade bra. Gillar konsistensen bättre på de perfekta makronerna men det kan hända att jag hade lite för hög temperatur på ugnen idag. Och när vi nu ändå är nere på detaljer, hur fan spritsar man utan att få de små topparna? Alla era tips och idéer i kommentarerna, snälla.

Svart vinbärs-fyllning
(till en sats av Mias macarons)

200 gram svarta vinbär
60 gram gelésocker multi
100 gram smör

Mixa och passera bären. Koka med sockret enligt paketet. Vispa smöret fluffy. Tillsätt bären lite i taget, vispa mellan. Kyl.

3 svar till “Oops, glömde nyckelen

  1. Har nu youtubeat makroner hela natten och tror det kan vara så enkelt som att min smet var lite för fast. Den flyter inte ut så mycket som fransmännens. Plus att jag tror man ska mixa det indiska mandelmjölet en gång till, för det är ganska grovt.

  2. Jag är så lycklig – jag har en fin kaka kvar – men inte så länge till. Kram och stort tack. Din Mamma Marie-Louise

  3. Pingback: Vad smakar kött? « Öhmans Mat & Vin

Lämna en kommentar