Carbonara-dag

Jag skulle nog bloggat mer om det inte var så tråkigt att lägga in bilder. Idag testade jag att fota med Photo Booth istället. Det var rätt svårt. Jag tappade ut lite av pastan på tangentbordet.

Sätt på pastavatten och lägg bacon i pannan. När fläsket är nästan klart kan man lägga i lite sugarsnaps och råsteka i baconfett =❤. Om man inte har varit på Zentropa med hela företaget och bartendern skickade med en petflaska med gin&tonic som färdkost på bussen över bron, så kan man hälla av lite av baconfettet. Om man har varit på Zentropa behöver man allt.

Vispa ihop en äggula med en skvätt grädde, parmesan och svartpeppar. När pastan är nästan klar vänder du ner den i baconpannan, drar av från plattan, kör i äggblandningen och kanske lite pastavatten. Swoosha runt och sen är det klart. Mer parmesan och peppar behöver man när pastan ligger i tallriken. Jag tog extra salt också pga fest.

One response to “Carbonara-dag

  1. Alltså färdkost… jag behöver veta mer om den där festen.

Kommentera

