Valvaka

Valet är nästan bara jobb för mig. Jag är mycket mer journalist än människa i den här valrörelsen. Jag hoppas egentligen mer på ett spännande valresultat än på partiet jag kommer att välja. Då blir nästa vecka mycket roligare.

Men val är högtidligt. Så för nån vecka sedan firade jag och David valdebatt med prosecco och kycklingsoppa (fräs lök, vitlök och fänkål, lägg ner saffran och paprikapulver och stek lite till, blanda ner krossad tomat och kycklingbitar, koka tills de är genomlagade, smaka av med citron, saltopeppar, servera med creme fraiche och hackade spanska mandlar).

Tidigt imorgon ska jag gå förbi vallokalen och vara mer människa än journalist. Sen åker jag till Stockholm. Laddar idag med min bästa comfort food. Pasta, bacon och ketchup.

One response to “Valvaka

  1. Alltså det går att vara både journalist och människa. Svårt när man bevakar ett val bara.

Kommentera

