Ismaskin!

Alice Brax bloggar om en matbutik som säljer is. Äntligen! Varför kan man inte köpa is i Sverige? Det här har retat mig så länge.

7 responses to “Ismaskin!

  1. Hej,
    Man kan visst köpa is i Sverige. Åtminstone på ICA Flygfyren i Norrtälje. I Simrishamn var det värre. Där var vi tvugna att åka till fiskbutiken för att köpa is.

  2. Jag har letat i Malmö eller Göteborg. Har alltid fått köpa från restauranger istället. Har någon tips på var blir jag glad!

  3. Ica Maxi i Västra Hamnen säljer is.

  4. Då kanske jag bara ska sluta gnälla alltså.

  5. När jag pluggade i Uppsala runt 1980, då var enda möjligheten för en korridorfest att åka till McDonalds och tigga is. Men det gick det också.

  6. Burger King vid Kronprinsen säljer också is!

  7. Willys vid värnhem säljer också is, i storpack!🙂 perfekt för festen!

Kommentera

