Söndagspannkakor

I helgen som gick fyllde Kinga år och det var galet som sig bör. Kvällen efter var jag på storslaget bröllop och där emellan på hektisk klänningsjakt i 700-gradigt Malmö. Jag har börjat jobba igen vilket var en mycket större chock än att börja med semester. Gick ut hårt första dagen med att intervjua på tyska. Jag är sjukt stolt över det. Dessutom har de goda nyheterna staplats på varandra. Fast de är hemliga ännu (men nej, det handlar inte om barn, många undrar, men min putmage är av makroner och köttbastard).

Söndagen var alltså helt tvungen att inledas med pannkaksfrukost.

Jag gjorde Nigellas recept och vi hade massa frukt och skinkor och ostar. Godast var att toppa med blåbär, chevre och honung. Men plattpersikor och lufttorkad skinka var också gott. Och bara smör.

2 responses to “Söndagspannkakor

  1. men maggie, det vet du väl att nyheter i vår ålder ALLTID MÅSTE handla om barn?! (själv tycker jag att det känns märkligt, men ibland får man acceptera verkligheten som den är.)

  2. Ha ha ha! Gillar att du fått goda nyheter.

Kommentera

