En dag i Maggie Strömbergs fascinerande semesterliv

Jag vet inte riktigt hur man gör när man har semester. Ärligt, jag har typ aldrig haft det innan. Mina första tre dagar ägnade jag åt 20 avsnitt Veronica Mars. Idag fick jag något slags psykbryt och blev hemmafru.

Bakade två bröd:

Kokade kikärtor:

Gjorde hommus:

Fixade paket till en deppig kompis:

Silade av rabarbersaften och gjorde ny på resterna:

Tvättade lite:

Kollade om det går att göra vildjäst på berberis:

Bakade bullar med kanel- och vaniljfyllning:

Nu ska jag spela nintendo, hejdå.

5 responses to “En dag i Maggie Strömbergs fascinerande semesterliv

  1. Känner igen mig i dig!
    1997 – Första sommaren gick jag till jobbet varannandag och kollade posten.
    2009 – Tog mig en vecka att unna mig att göra ”nothing”. Sen blev jag bara slöare och slöare.
    Bullarna ser härliga ut!
    Sopphälsningar/”Xtravaganca igen”

  2. 1977 var det – inget annat!

  3. Pingback: Söndagspannkakor « pre-tequila

  4. Herregud vad du hann med att göra! jag är hemma hela dagarna och latar…vart får du ork och energi ifrån? =)

  5. Haha, det var ett konstigt psykbryt efter två dagars semester. Resten av tiden latade jag mig, lovar.

Kommentera

