Födelsedagskalas part 3

I Barcelona såg vissa hus ut som tårtor. På soltorget i Gracia beställde vi in Tarta de Santiago och då uppenbarade sig min födelsedagstårta. När jag kommer på en tårta måste jag skriva ner den direkt, annars glömmer jag. Det brukar se ut typ så här:

Jag har tusen anteckningsböcker med tusen obakade tårtor och tusen oskrivna reportageserier. Men den här bakade jag faktiskt. Bottnen lades på ett tårtfat, sveptes in i overheadpapper, som fylldes med rabarbermousse och vit choklad-mousse. Och så Messi på topp, eftersom det var spanskt tema på kalaset.

——-

Förresten så finns tidningen Novell på Pressbyrån nu. Mitt och Davids reportage om dödsfallen på Roskilde och säkerhetsarbete på festivaler får beröm av Patrik Svensson och Jan Gradvall. Köp o läs!

2 responses to “Födelsedagskalas part 3

  1. Så fin och så god var den. Ännu godare med historien bakom och tanken på alla tusentals tårtor som aldrig blev. Känner igen mig i matidéprocessen. Förresten, vill du ha OH-film, säg bara till så fixar jag.

  2. Den tårtan var bland det godaste jag har ätit. Då är tårta ändå en av få ätbara saker jag inte är svag för.

Kommentera

