I need to cook this

För några veckor sedan var jag på journalistfestival och fick tips om smarta sajten ineedtoreadthis.com. Man registrerar sig och sen får man länkar att lägga i sitt bokmärkesfält. Om man hittar något man vill läsa, men inte hinner eller orkar, så klickar man på den som heter I need to read this. När man vill läsa klickar man på Read.

Sjukt bra för mig som alltid har tusen artiklar att läsa, upplagda i olika flikar i Firefox. Sen hänger sig datorn och man blir av med allt och det är störigt.

Kom på häromdagen att jag behöver något liknanade för recept. Jag receptsurfar rätt mycket, hittar grejer jag vill laga som jag lägger i en massa mappar och flikar och sen tappar bort. Så jag skapade en ny ineedoreadthis-inloggning och la upp den bredvid den andra. Kallar den I need to cook this istället. Smart, va?

3 responses to “I need to cook this

  1. obs: domänen http://www.ineedtocookthis.com är ledig. registrera och bli rik på annonser?

  2. Ja, jag tänkte på det en sekund, sen tänkte jag: orka. tänkte kanske att jag skulle gå en programmerarutbildning, jag kanske gör det då.

  3. så smart att jag kippar efter andan
    det kommer att förändra mitt liv

Kommentera

