New rave-makroner och en hemlighet

Okej att makroner är flickigt och romantiskt, men mina blir alltid i neonfärg, så det är lite mindre fånigt. Jag hade bakat till burkbytet på Brogatan. Kinga fick några som present för att hon är så bra. Alla vet ju redan att hon är cool osv, men hon är också världens bästa att ha när man är depp. Snäll och peppig.

Jag snor Sofias bild för den var mycket finare än min.

Hemligheten till de perfekta makronerna har jag kommit på nu. Man måste vända tills det gör ont. Alltså i själen. Det sitter djupt att man inte får trycka ur all luft ut en maräng, men man måste. Då blir de platta och jämna och inte sådär toppiga. Nu ska jag sluta blogga om makroner på ett tag, lovar. Men många av våra läsare är faktiskt intresserade. Lovar.

8 responses to “New rave-makroner och en hemlighet

  1. Marängerna är verkligen sköna i sina olika färger. Veckans, utan topp, var precis lagom. Och är det så att det finns någon kvar efter ett par dar är den ännu godare! Testa om du vågar. Som omväxling till makroner har jag precis fått en liten hare på mitt bord. GLAD PÅSK!

  2. kollade nyss receptet på makroner, och det kanske är vanligt men jag har aldrig hört tala som det förut… men äggvitepulver. vart hittar man äggvitepulver?

  3. Man kan köpa det på till exempel kakburken.se. Men gör det inte. Det behövs inte! Äggvitepulvret gör ingen skillnad, du kan bara hoppa över det. Annat som inte gör någon skillnad är att snurra på plåten och ha is i ugnen. Så det kan du också hoppa över.
    Ska lägga upp ett nytt, enklare recept snart.

  4. Makronerna var fantastiska både i smak och form. Direkt hemma efter Brogatan avnjöt vi var sin makron med en kopp espresso, magiskt gott🙂

  5. Liksom Lasse är jag så lycklig över makronerna och försöker spara på dem lite enligt mammans tips. Det är svårt, särskilt som P tycker de är så goda, ”de var mycket mjukare än jag trodde”.

  6. tack! ska nog roa mig med makronbakning nu under helgen🙂 glad påsk!

  7. Maggie, världens bästa.
    Just när man har det lite sådär på jobbet kommer hon med en hel ask. ”Ät högst en i taget annars blir man galen” sa hon. Jag åt fyra på raken. Blev inte galen men ganska energisk. De är ännu mer magiska än de ser ut. Ingen annan kan baka såna makroner.

  8. Hurra för er!
    Carro: kom tillbaka och berätta hur det gick!

Kommentera

