Råbiff åt Pappa

Maggie: Varför kan du inte komma på råbiffsfestivalen?

Jag: Måste hjälpa några att flytta.

M: Kan du inte skicka nån annan?

K: Jag har inga tillräckligt hängivna män just nu.

M: Ska jag fråga pappa?

K: Meh vafan. Jag bjuder din pappa på råbiff en annan dag istället.

Maggies pappa är alltid hjälpsam. När jag fick ett fint pris i höstas och bjöd in alla på facebook och twitter på champagne insåg jag ungefär samtidigt att mitt tåg skulle landa i Malmö en timme efter att Systemet stängt. Så jag frågade på twitter om nån kunde handla champagne åt mig. Maggies pappa, som såklart twittrar, anmälde sig direkt.

Sen researchade han fram den bästa champagnesorten som jag kunde ha råd att köpa några lådor av. Sen åkte han och handlade och la den på kylning. Sen researchade han vidare. Då påträffade han en dålig recension av just den champagnen.

Så han packade ur alla flaskorna ur vinkylen, åkte tillbaka till Systemet och bytte dem till en bättre sort. Sen bar han upp alltsammans och stack hem. Han skulle nämligen köra med ett släp genom halva landet nästa dag och hjälpa någon annan med nånting.

Hela tiden bara garvar han, och är inte alls menlös utan bara helt snäll. När jag skulle rådda champagnen med honom sms:ade Maggie hans nummer till mig. Kontakten hette Pappa, och, ja, eftersom det namnet ändå var ledigt heter han fortfarande så i min mobil.

Och nu ska han alltså få råbiff.

Jag vet att du läser, när passar det?

4 responses to “Råbiff åt Pappa

  1. Det är klart jag kommer, älskar råbiff. Närsom utom måndagar.

  2. Obs skojade bara med flytten.

  3. Hurra! Återkommer med konkret inbjudan.

  4. Pingback: Spontangästblogg igen! « pre-tequila

Kommentera

