Därför en matblogg + Hemköp upprättat

Man spanar på nån men är för blyg.

Personen ifråga klickar på länken till ens matblogg från ens FB-profil.

Den blir hungrig och bjuder hem sig själv till en på middag.

Man lagar sina satisfaction guarantee-musslor.

Den tar med champagne och asgod chokladmousse som den gjort själv!

Allt är kul och man får hångla i alla fall litegrann.

Varsågod och ifrågasätt nyttan av att matblogga, gör det.

***

Klipp till kl 19.30 samma kväll:

Det hela kom lite plötsligt och det första jag kom på var musslor. Jag rusade till Hemköp efter ett snabbt beslut att ge dem en ny chans såhär drygt ett år efter deras totala fail.

Fiskdisken stängd! Jag Rain Man, helt blockerad. Kunde absolut inte komma på något annat att laga till min gäst som skulle komma om en halvtimme.

Raggade upp en expedit. Förklarade för henne att jag absolut måste ha musslor.

– Det går inte, det är städat och spritat.

– Snälla.

– De är inlåsta.

– Alltså jag har bjudit hem en karl. Eller han har bjudit hem sig till mig… men du fattar. Jag måste ha musslorna.

– …

– Snälla?

Hon försvinner och kommer tillbaka med ett gäng olika nycklar. Tittar åt vänster och höger. Fumlar. Får upp dörren till fiskförrådet.

Smyger diskret åt mig ett nät musslor. Helt fina.

Hemköp, allt är förlåtet.

Hur man lagar dem? Här, scrolla ner. Minus spaghettin.

2 responses to “Därför en matblogg + Hemköp upprättat

  1. Underbart 🙂

  2. Pingback: Köttfisk « pre-tequila

Kommentera

