Try sleeping with a broken heart

I natt stod jag i kiosken. Den gammaldags, klassiska, som ligger nästan ända nere vid småbåtshamnen. Jag valde, ungefär som när jag var barn, mellan choklad, surt och salt. Jag hade pengar så det räckte till allt. Men så kom jag ihåg vad jag hade lovat och var tvungen att backa därifrån. Jag sa till kiosktanten att jag skulle gå en sväng och fundera. Hon blev rätt sur.

Det var en ångestdröm förstås. En sån som man har när man är vegetarian eller när man slutar röka. Jag och min kille gjorde slut med allt godis på nyår. Gud, jag älskar godis. Jag älskar att äta jättemycket, tills jag blir sockdåsig och däckar. Jag älskar att äta det innan maten, till frukost, innan jag somnar, på jobbet när jag bara inte orkar mer. Ja, ni vet. Så nu måste jag sluta. I självspäkning, för beroenden är ju sunkiga. Och för att inte bli ett fetto.

Jag använder samma metod som jag alltid har när jag behöver komma över saker, vare sig det är killar eller snacks. Här är den:

Jag lyssnar alltså på det sorgligaste sorgliga.

So tonight, I’m gonna find a way to make it without you
tonight, i’m gonna find a way to make it without you
I’m gonna hold on to the times we had
tonight, i’m gonna find a way to make it without you

Och så skrattar jag, för SÅ illa är det ju inte. Funkade sjukt bra senast jag blev dumpad. Tror det kommer funka nu också. Men om ni har tips på vad man kan stilla sockersuget och dämpa irritationsutbrotten med, så blir jag glad.

One response to “Try sleeping with a broken heart

  1. Sa himla bra skrivet. Men, eh, kakor och sant raknas val inte? Du ska inte sluta baka,va? Sag att du inte ska sluta baka.

Kommentera

