Anledning att åka till Berlin #1

Litet kinesiskt ställe, Weinbergsweg.

Perfekt fast tofu i söt sås (ska försöka efterskapa), koriander, sesam och chili. Så fort vi börjat äta på första beställde vi in nästa.

Kalles tofugrej med dumplings. Galen sak i Berlin var att det vegetariska var bättre än det köttiga nästan överallt.

Olika dumplings, ångade eller stekta. Åh, vad jag älskar dumplings. Det finns tydligen ett nytt ställe på Kronprinsen i Malmö som har det. Fattar inte placeringen. Har svårt att tro att pensionärerna som går mellan Malous fläskpannkaka och Apoteket är peppade på dumpling. Måste dit och prova.

En gång hade jag dumplingsfestival i paris och trodde jag skulle bli avskräckt för livet. Höll bara nån timme.

3 responses to “Anledning att åka till Berlin #1

  1. Jag har provat! Men det är inte riktigt dumplings det är Bauzis.

    Degen är baserad på bakpulver.
    Asså jävligt gott ändå. Ångade stora knyten, bra fyllning, bra soja.

  2. Det var nog du som berättade för mig. Måste testa snart. Annat vi borde göra: dim sum på China garden. Karin vill också.

  3. Tack, tipset kom som på beställning, är så sugen på dumplings.
    Har faktiskt noterat sushi/bauzistället i Kronprinsen, det finns ett nytt mattorg där som jag gått förbi. Jag vill gärna testa, dim sum också.

Kommentera

