Dagens sms

Hade en knäpp upplevelse på torget idag. Stod och funderade på om det var dags att sluta handla när en doft kom och liksom inte ville försvinna. Jag bara ”hmm, den här har jag känt förut, vad kan det vara?”. Fick för mig att det var svartpeppar tills jag hamnade i sabziståndet och hittade små, skrynkliga buntar basilika (2 för 15, 1 för 8 ) som liksom luktade som basilika ska. Inte som sådan på konsum. Det var fint.

Senare sms från Kinga:
”Hade just samma basilikaupplevelse som du.”

Annars, dagens bästa sms från taffel-Sofia (jag bloggar i quickpress, kan inte länka, men ni hittar):
”Sitter och jämför granatäpplen från sju olika länder. Du är välkommen!”

2 responses to “Dagens sms

  1. Vilket ”kungaäpple ” vann?

  2. Ja, åh så basilikan doftade! Ångrar mig att jag inte köpte.
    Det finns fortfarande granatäpplen kvar, ursprungsmärkta och färdiga att bedömas, om du vill komma förbi. (*^_^*)

    Örjan: ”testrapport” kommer snart på Taffel

Kommentera

