Rosenvatten bortskänkes

Bild 3

finns även gamla lakan och en och annan kantstött skål.

12 responses to “Rosenvatten bortskänkes

  1. Jag vill att ni ska flytta hem till mig.

  2. Tips:
    Jag har en specialgjord metallflaska hemma för rosenvatten. Det fint hantverk.
    Orkar man inte baka rosenvattenkakor så kan man fylla flaskan med hälften kranvatten hälften rosenvatten sen kan man bespruta illaluktande gäster hemma eller klubbgäster. Tekniken används flitigt i Iran vid heliga platser där det är knökfullt för att få bort lukten av svett och dylikt. Allvarligt.

  3. Rosenvatten kan också med fördel brukas som ansiktsvatten

  4. Rouzbeh: Det vill jag göra! Var köper man såna flaskor då? Måste finnas på Möllan väl?

    CrimsonAnna: Också bra idé! Fast jag är überkänslig för parfym i ansiktet så vet inte om jag vågar.

  5. Små sprayflaskor finns t.ex. på H&M och Kicks.

    Prova på en liten fläck som inte syns så bra så vet du. Eller avstå om det är risk för liv och lem.

    Har också läst att man kan frysa in rosenvatten i iskuber. 1 kub är lika med ett recept för 4 pers.

  6. Maggie .
    Om du kommer till huvudstaden ngng gng så kan du få flaskan.

  7. Rouzbeh: Åh!

  8. Rouzbeh: Vi måste ändå ses när jag drar till Sthlm i helgen. Har du tid? Då kan jag ta flaskan till Maggie.

  9. så fint!
    lite jobbigt att jag själv är där om några veckor, ska lära av er

  10. Kinga. Kom! Jag ska gräva fram flaskan …. Lördag passar bäst

  11. Det här var väldigt fint. jag gillar zz i ”fnizz”. Ser gesten framför mig. och jag gillar er väldigt mycket.

  12. Üstteki resimlere bayıldım!

Kommentera

