Hösttröst

DSC039041. Stenugnsbakad kavring alt danskt rågbröd.

2. Handpillade rejer.

3. Weihenstephaner eller annat fylligt veteöl. 

4. Fixa mackor. Halsa öl till. Var glad över att du inte är fattig.

10 responses to “Hösttröst

  1. Finns det stenugnsbakad kavring i Malmö?

  2. Å jag vet inte. Det här var i Stockholm. Vet nån? Vänta nu, de här Olof Viktors svindyra Österlenbageri säljer väl sitt på några särskilda Hemköp/Ica?

  3. De har en butik på föreningsgatan också.

  4. Är det verkligen de? Har de kavring?

  5. Olof Viktors har sötad kavring.

    På föreningsgatan har Vendel at Ales stenar sitt surdegsbageri, fast de vet jag inte om de har kavring.

  6. jag _skulle_ kunna ta det där som en förolämpning (;

  7. Jag tror danskt rågbröd oxå skulle funka bra. Den här kavringen var lite liknande, med stora frön i och lite liksom blöt.
    @morpheo Förolämpning que?

  8. Jaha, det är visst Vendel som är där. Blandar ihop.

    För övrigt hade jag en av mina sämsta luncher nånsin på Vendels Malmökrog. Blev besviken, på gränsen till hatisk.

  9. Glad att jag har en inte fattig kompis som kom på så genial smakkombi! Huvudrätt helt överflödigt dessutom.

  10. @kinga: jag måste menat biten om att vara glad över att jag inte är fattig. heh. hamnade på en bloggbackup jag helt glömt bort.

Kommentera

