Lammfärsbiffar

Jag har gått i skogen i gummistövlar hela dagen. För första gången åkt tillbaka till sommarstugan som familjen sålde för tio år sedan, hört berättelser om andras barnbarn som plockar smultron och luktar på liljekonvaljen.

Vi klappade fåren och jag blev sugen på lammfärs utan nostalgisk eftersmak. Alltså blandade jag ett halvt kilo, med 1/3 paket keso och hackade ner ett halvt paket bacon. Jag hackade två matskedar kapris och lika mycket svarta oliver. Peppar och mycket dijonsenap. Små biffar i stekpannan. Gott i tomatsås till pasta, men också med enkel tomatsallad och massor av dijonsenap till.

lamm

Favoritbild i repris:

2 responses to “Lammfärsbiffar

  1. Alltså, det är konstigt att kommentera sina egna inlägg. Men jag åt det här till lunch också och sååååå gott. Lammfärs ftw.

  2. Visst var det en härlig nostalgi-mat-natur-soldag! Och sillinläggningarna vid Ringsjön var inte dumma dom heller!

Kommentera

