Bästa helgomeletten

Hemma hos mig äts det galet mycket ägg. Min kille ställer sig i äggkön varje vecka och köper 30 för 15. Man måste diska dem innan de får ta upp ungefär halva utrymmet i minikylen.

ägg

omelett2

Fluffy helgomelett för två

3 ägg
2 msk grädde
salt
peppar

Fyllning, till exempel mascarpone och gräslök, creme fraiche med citronzest och ruccola, mozzarella och tomat, hackad skinka och cream cheese.

Gör så här:

1. Separera äggen. Vispa gulorna med salt, peppar och grädde. Vispa vitorna till hårt skum. Vänd ner försiktigt.

2. Stek i smör. Rör lite i omeletten under tiden, särskilt om äggvitan flyter upp helt. Lägg i fyllning och vänd över.

7 responses to “Bästa helgomeletten

  1. min kille såg din kille idag

  2. på torget? eller på fotbollen.

    förresten, det är gott att riva parmesan i smeten.

  3. eeeh torget dårå, du var också där och jag med men jag såg bara mat
    blev väldans sugen på omelett nu

  4. jag var också mycket fokuserad. var där alldeles för sent. inte bra.

  5. åå, jag tänker alltid att jag ska diska dom där illaluktande äggen men gör aldrig det. så luktar kylskåpet höna i flera veckor.

  6. Jag tänker att bajs i kylen är en dum idé.

  7. ja, när du säger det på det sättet känns det verkligen jättedumt…

Kommentera

