Asien bäst hittills

Nästa gång ni går till Asien, säg till Lang att hon måste sätta de vietnamesiska pannkakorna på menyn och att ni gärna betalar dyrt för dem. Frasigt, mjukt, nouc cham, thaibasilika. Så gott. Allt som kom efter var bra, men spelade liten roll.

asien

Jag önskar att den mat jag fått när jag gått med Lisa och Maria fanns på menyn alltid. Ni anar inte vilka stordåd som gömmer sig i det köket. Färre stekta äggnudlar, mer räkfylld bittergurka och lyxtofu med fläsk. Och papayasalladen. Fivespicekarré med minisparris.

Se mycket finare bilder hos Anders.

3 responses to “Asien bäst hittills

  1. Hej! Nu hittade jag din blogg!
    Tack för igår!

  2. Jag lider! Det lät verkligen ljuvligt, läste nyss Lisas plågsamt lockande beskrining också.

  3. Pingback: Matprat, cykel och kaffe

Kommentera

