Bästa kaffestället i Gbg

Sist jag var i Göteborg tog Monica, min underbara vän och före detta kroatiska lärare, med mig till Göteborgs och lätt södra Sveriges bästa kaffebar. (jo faktiskt bättre än kaffebaren på Möllan med)

Stället heter Bar Centro och ligger på Kyrkogatan. Stället är inte särskilt stort och man går in i ett valv för att komma till själva baren. I valvet går det också att sitta och dricka din macchiato eller vad du nu ska ha.

Plus, att de har underbara bakverk. Inte särskilt många att välja på, inte särskilt stora, men ljuvliga. Själv föredrar jag detta, drömmen är ett ställe som ger en det kaffe och den kakan de själva tycker att man ska ha. Inget klydd, inget velande.

De har även italienska praliner för er som är lagda åt det hållet.

DSC00774

5 responses to “Bästa kaffestället i Gbg

  1. Så sant! Drack en latte macchiato och åt en liten croissant där i lördags.

  2. Det är ju rätt rätt genuint italienskt, mest stans bästa kaffe, det har de inte.

  3. Stämningen och själva lokalen, tillsammans med deras få men ack så goda bakverk, medverkar till att de visst har Gbg:s bästa kaffe. Och det hävdar jag, utan att prova alla andra ställen i stan. För mig är atmosfären minst lika viktig som smaken, därför: Forza Bar Centro!

  4. Återkom när du varit på Bar Italia så kan vi börja snacka.

  5. Jepp Bosse, jag lovar att skriva om min Bar Italiaupplevelse när jag är i Gbg nästa gång. Tills dess: Heja Bar Centro:)

Kommentera

