Smörkrämen skar sig

Igår plockade mamma smultron till mig så att jag skulle göra om de mytomspunna smultronbiskvierna.

Idag skar smörkrämen sig. Sen ringde mamma med ett dödsbud, flera år för tidigt.

Jag drack sherry och ställde mig och lagade smörkrämen. Det är väldigt banalt, men det var en fin känsla av kontroll.

Om din smörkräm skär sig, börja om. Vispa smör mjukt. Tillsätt den gamla smörkrämen, en matsked i taget. Vispa hårt så går den ihop. Det extra smöret spelar inte så stor roll för smaken. Behövs det kan man tillsätta mer socker efteråt.

Imorgon ska jag göra klart biskvierna, fota och lägga upp receptet. Nu är jag för trött.

smörkräm

2 responses to “Smörkrämen skar sig

  1. Vilken skit det är när nån man gillar dör och sen blir det helt tyst för ingen kommer på nåt lämpligt att säga. Biskvierna kommer iaf bli fina, fo sho.

  2. med smörkrämen kan man i alla fall försöka igen, matlagning är bra när det gör ont

Kommentera

