Wayne’s coffee

Beställde just en salamibagel på Wayne’s. Jag fick en vanlig bulle (fralla för er ickeskåningar) med prickig korv i. Sån man ger till barn, alltså. Oliverna var fina kalamataoliver. Det vet jag eftersom de hade glömt en kärna som jag typ bet av två tänder på. 59 kronor kostade den.

3 responses to “Wayne’s coffee

  1. Salami är farligt att beställa.
    Svenskproducerat anses det att man kan ta vanlig ”prickig-korv” smet och tillsätta vitlök.
    Sen finns det Ju Ungersk , Jugoslvisk mm med/utan vitlök.

    Italiensk salami, är mig veterligt lufttorkad och utan vitlök.
    Den vill jag ha i en eventuell macka skuren 2-3 tjocka skivor per millimeter v i skärmaskinen.

    Synd att man måste fråga i ”mackbutiken” alt Pizzerian varifrån salamin kommer

  2. Det är rätt coolt ändå vad folk tror att de kan komma undan med. Jag köpte en gång en macka som kallades focaccia på ett fik i slottsstaden (malmö), och även det visade sig vara en helt vanlig bulle/fralla. Torr var den också. Om man applicerade motsvarande försäljningsstrategi på t.ex. kött så skulle det nog bli lite annorlunda reaktioner från kunderna. Typ sälja segt ytterlår men kalla det hängmörad ryggbiff på menyn. Egentligen är det ju exakt samma sak.

  3. Jag köpte gulaschsoppa på Sorl i går. Jag vet, det var korkat. Jag fantiserade om att det inte går att misslyckas med gulaschsoppa och att de aldrig skulle vara fräcka nog att sälja en sådan sak om den kom från en burk.
    Den kom från en burk.
    60:-
    Den var inte varm. Jag bad dem värma.
    Servitris 1 till servitris 2: ”Hur många minuter körde du den?”
    Om vi skrev på bloggen varje gång nåt är undermåligt skulle vi inte göra annat än såga. Det är trist.

Kommentera

