Alternativ fixyouappa

DSC03169Det här är inte menat som en beef (sorry) med CrimsonAnna, utan bara så: för den som måste bli frisk snabbt är mitt råd i första hand pizza (fast jag pallar inte gå ut), i andra hand soppa (pallar inte laga), i tredje hand samma som är bra för och emot allt annat: gris och kål.

När man är sjuk ska man äta ordentligt. 

Jag skulle ha grillat med några fina igår, i stället fick jag steka igår grishalskotletter och i dag färska starka paprikakorvar i stekpanna. Korvarna är från köttaffären på hörnet bredvid Metro och kostar 70 spänn kilot. De är jättegoda, betänk då ändå att jag inte är någon stor korvätare. Finns även som ostarka och/eller tjocka.

Fin sommarkål förvälld 1 minut + god paprika + gurkor av sorten som man lägger in, skalade, + blad från den lila basilikan i fönstret bara för att. Salt och äppelcider- eller vitvinsvinäger, fast det hade inte jag så jag tog risvinäger. Dijonsenap till korven. Sesambröd.

Funkar troligen även mot baksmälla.

Kommentera

