Kakaltaret

1

Jag fyllde 26, men man kan tro att det var 11 när man ser allt det rosa.

kakor

Dammsugare, makroner, jordgubbsmikado från kina center, brysselkex, madeleinekakor, kanelbullar. Sjunde kakan kom Linda med. Jag bakade makronerna efter recept i senaste Allt om mat. Med mandelmassa istället för mandelmjöl. Det blev mycket bättre, både i smak och form, än de jag har gjort tidigare. Fast de sprack. Nån som vet varför? Jag lät dem torka en timme innan jag bakade dem på 150 grader. Det regnade inte. Äggvitorna var rumstempererade.

2

Kinga har tagit de fina bilderna. Fantastiska vänner kom med fantastiska, omtänksamma presenter. Jag lipade hela tiden. Kvällen var över på typ fem minuter.

11 responses to “Kakaltaret

  1. Makronerna och dammsugarna var godast. Allt tog slut utom medeleinekakorna och dom där knäppa kinesiska salta pinnarna.

  2. Allt var godast och så himla fint.

  3. Så vackert!!!

  4. Det ser fullkomligt fantastiskt ut!

  5. Så tjusigt-ni vet minsann hur man tar hand om sina gäster:)

  6. Fint!! Makroner (eller heter det makaroner?).
    Och så himla rosa var det väl ändå inte, och när det är ens egen fest, då är det ens egen fest.

  7. Men Maggie vilka fina makroner! Jag har bara sett misslyckade små finhackadeformade små färgade högar när folk bakat dom själva förut. Jag höll nästan på (något överdrivet, men jag köpte en trisslott!) att köpa en lägenhet häromveckan mest för att den låg ovanför stockholms bästa makronställe (med mathiss rätt upp i lägenheten!) Nu vet jag bättre: styr kosan söderut!
    puss

  8. tack för en kväll att leva länge på (på alla sätt och vis om man säger så)!

    fattar INTE varför madeleinekakorna inte tog slut, de var mina favoriter, rosenvatten jö

  9. Jessika: Makroner, absolut.

    Emma: Du borde bo lite närmre. Du är en av mina bästa kakätare nånsin. Du uppskattade ju t.o.m. Christers vegankakor.

    Sofia: Tack själv. Mycket kul att du kom. De tog slut en gång, fast jag hade fler i den rosa burken. Gjorde nog 60.

  10. Mycket imponerande bakverk. OCH! Jag skriver i en blog! Haha, stort kryss i taket!
    (detta är en blog va?)

Kommentera

