Födelsedagsveckan

Dammsugare!

DSC00090

De är fyllda med smör, socker, kondenserad mjölk, lime, havregryn, kokos och rom. Mmm.

Det rinner lite längst bak i kylen. Det är för att den är för full och öppnas för ofta. I mitt nästa hem ska jag ha stort kylskåp. Nu kan jag inte ens baka två tårtor utan att tömma den.

13 responses to “Födelsedagsveckan

  1. Jag måste återge det korrekta citatet.
    Maggie (till David, pekar uppfordrande på Niklas ståhöjdskyl): ”Vi måste också flytta nånstans med ett riktigt kylskåp. Nu räcker det att jag bakar två tårtor, och sen är det fullt.”

  2. Kan du inte komma och lägga några dammsugare i min ståhöjdskyl?

  3. Mitt kylskåp genererar utbrott minst en gång om dagen, kan inte vara bra för hjärtat. Det är garanterat något med det där att man öppnar det för ofta och håller det öppet länge EFTERSOM MAN MÅSTE STUVA OM VARJE GÅNG FÖR ATT FÅ PLATS! förlåt, ett utbrott igen.

    Fina dammsugare!
    (^_^)

  4. Fina dammsugare!! Skulle du kunna ge mig ett ”recept” på fyllningen?

  5. Marie-Louise

    Rosa dammisar måste vara något av det bästa i livet!?

  6. @Jessika På känn ungefär. 100 gram rumstemp smör vispas fluffy med 1 dl socker. 3 nypor hemgjort vaniljsocker, 2 dl havregryn och 1 dl kokos vispas i. Egentligen ska man nog finfördela så mycket man kan och packa rejält när man rullar in den. Fyllningen ska ju va hård. Det blev inte min riktigt. Jag rörde ner lite överbliven kylskåpsstelnad kondenserad mjölk, kanske 1/3 burk och 1 kapsyl 3-årig Havanna Club. Pressade i en lime. Tror egentligen mer på citron.

  7. @Sofia Jag förstår din ilska. Tror du har det värre än jag. Du har väl ingen frys? Kom gärna på kakkalas imorgon!

  8. Jag har en liten frysficka, typ… grrr

    Klart jag vill komma på kakkalas! födelsedag och grejer va? Säg bara när, var och om jag ska ta med mig nåt, så dyker jag upp.

  9. Imorgon, klockan 8 typ, hemma hos mig, nä ta inte med nåt.

  10. Maggie, du kan ju mejla adressen om du inte vill ha hela Malmö där imorrn:
    exkursioner@gmail.com

  11. Tack Maggie!! Noterat för senare 🙂

  12. Arvid Rosengren

    Herregud va gott. Dammsugare är det bästa ”bakverk” som finns.

  13. Pingback: Pannkakor del I Tårtan « pre-tequila

Kommentera

