Låtsas-snofsig melonsallad

dsc03008Det var grillning i parken och många hade fått samma idé och en fixade korv, en annan grönsaksspett och jag hade fem minuter så jag gjorde den här salladen:

* melon (heter den nätmelon? rätt rund och vitgrön utanpå)

* ruccola

* pumpafrökärnor

* olivolja

* salt n pepa

Melon skojar upp sig när den behandlas som en grönsak. Andra nyanser av smaken kommer fram, gott tycker jag, blä tycker en del.

Att välja melon: lukta i ändarna. Det ska lukta ordentligt.

Låt gärna ligga framme någon dag så blir smaken ännu lite godare. Varning för fruktflugorna.

2 responses to “Låtsas-snofsig melonsallad

  1. Nätmelon kallas också galiamelon.

  2. aha! jag gjorde en sallad med vattenmelon, fetaost och mynta i helgen. eller, laban gjorde den en gång och sen gjorde jag en dagen efter för det var så gott. jag håller med dig: melon är en mes bland frukter men helt het bland grönsaker.

Kommentera

