Veckans youtube

Jag har varit sjuk på det äckliga sättet och inte kunnat äta på ett tag. Jag tror på att lyssna på kroppen, den fattar själv. Så när jag så smått kunde äta igen bjöd jag den på ett paket toffifee och räkor i vårrullepapper från green mango. Långt ifrån vitt bröd och buljong alltså, men det funkade bra. Nu är jag bara trött, inte illamående.

Och så har jag youtubeat Chinese food made easy och blivit lite kär i Ching He Huang. På tal om internet osv, så har jag beställt hennes kokbok. Hade inte hittat den eller henne utan youtube. Eller, Elle mat o vin hade ett rep om henne i senaste numret, men det var själlöst. Först idag när jag bläddrade igen såg jag att det var hon. Recepten rätt tråkiga i tidningen, inte i programmet. Kolla gurksalladen i första klippet!


8 responses to “Veckans youtube

  1. Åh Chings Kitchen (eller om det är cooking) går på BBC Lifestyle.

  2. Just det. Det stod i Elle. Men jag har inte det tror jag. Har dålig koll på snigeltvn. Använder den mest till mitt nintendo.

  3. Fint tips!
    Men bli också gärna frisk. Ikväll rolig fest, henka.

  4. Åh på snigeltv ligger då inte bbc lifestyle. Betal-digi.

  5. Ah, då har jag det inte. Jag kollar bara på dator-tv. Där hittar man iofs det mesta om man orkar leta.

  6. Åh, jag kände mig plötsligt avundsjuk på den som kan titta på mat-tube vid magsjuka. Här hemma är de lyxigaste man kommer Pettson eller fem myror, och matinspirationen är sällan stor.
    *antecknar: bli magsjuk, vara själv, titta på massa mat-tv*

  7. Pettsons pannkakstårta är väl inspirerande!

  8. jorå, men liksom inte sådär, jagvillstängainmigiköketochlagamatietthalvår-inspirerande. Som lite asiatiskt begär kan skapa. Men jag har iallafall kommit dit att vi gemensamt kan titta på hundtalar-mannen.

Kommentera

