Skitmycket sorg

Jag saknar Göteborg så jag vill gråta när jag ser Kingas bilder från huset nedanför min backe. Nästa vecka ska elva personer titta på min lägenhet, sen säljs den och jag kommer aldrig tillbaka. Alldeles för definitivt.

Malmömedicin: träffade Karin på Nowroz och åt smörigt ris med grillspett. Sedan cyklade vi till dolce sicilia, där den värdaste pistageglassen jag någonsin ätit finns. Vi fastnade på uteserveringen och pratade a l l v a r innan Kinga ringde och vi tog cyklarna (jag har just fått en cykel, det är därför jag skriver det, känns mycket speciellt) till tempo och satt under infravärmen. Jag älskar kvällar som leder från jobbet, via mat, till tempo.

Men göteborg.

5 responses to “Skitmycket sorg

  1. Hur kom det sig att du lämnade Göteborg?

  2. För att jag kände likadant för Malmö sista tiden där. Mitt jobb i Malmö var roligare och min farfar bor här.

  3. Om jag kunde flytta delar av Stockholm, Linköping, Kyoto, Osaka och Enköping samt Uppsala hit så skulle Västerås vara helt perfekt. Dessvärre går ju itne det då.

  4. älskar kvällar som bara leder vidare och vidare, de får gärna börja på dagen…

  5. på sommaren ska man alltid ha sköna skor på sig. aldrig höga klackar. man vet aldrig när man behöver springa på en blomsteräng eller gå en lång mjukglasspromenad.

Kommentera

