Vårmandlar och saker som inte hjälper

dsc02934

Knäck tvärs över med tänderna och pillra ut den mjuka, saftiga, ljusvita mandeln. Snacksa.

Alternativt strunta i knäckandet och gosa bara med dem. De här första är inte så goda, mest sura. Men härligt våriga. Snart kommer de färska pistagenötterna också. Godare rostade, men det ser vansinnigt vackert ut när de ligger som rosenknoppar i en skål.

dsc02948

I dag har jag lidit av viss självförvållad matthet. Såhär såg det ut utanför mitt fönster när jag återvände från gårdagens fest. Man kunde också höra många fåglar som gapade om nåt, och några av de människor som passerade var uppenbarligen på väg ut, inte hem.

 

dsc029491Jag sov lite och sen drog jag fram det tunga räddningsartilleriet.

När jag hade knäckt äggen kom jag på att jag ville ha dem vändstekta. Så från ingenstans, fortfarande helt nyvaken i trosor vid spisen, gjorde jag en pannkaksvändning och lyckades med två av tre. Alltså, i samma rörelse.

Jag skulle aldrig ens komma på tanken att försöka i vanliga fall. Det måste ju egentligen va rätt svårt?

Stadiga dubbelmackor med dem och dill. Jag älskar dill.

Ett par timmar senare: friterad rödspätta med en gigantisk bytta pommes och säkert en deciliter riktig bea. Jag blev inte frisk, bara tjock. 

Eh, finns det någon bakfyllemat som verkligen funkar?

5 responses to “Vårmandlar och saker som inte hjälper

  1. jag har insett att jag blir frisk med sallader med gosig dressing… eller toast tidigt p[ morgonen fore jag borjar ma illa.

    fast egentligen skamtar jag eftersom jag idag varit sjukt bakfull och inget av det hjalpte. nu blir det ost tackta wraps i ugnen med biosonkottfars och champinjoner…

  2. Jag brukar bli frisk av mer alkohol. Men det är varningsflagg på det.

  3. Du skulle bytt ut rödspättan mot en köttbit. Sedan smågodis, och sedan dina piller x 2 plus mycket vatten. Det funkar tycker jag.
    Sedan skulle jag aldrig kunna trycka i mig ägg när jag är bakis, det går lätt bort. Bara kött, salt, potatis och godis.

  4. jag glömde kvällsmaten som helst ska vara thai eller indiskt. Sedan lovar jag att du mår bra.

  5. Låt inte Karen läsa, hon kommer hata mig för mina många sedan.

Kommentera

