Tips och tricks

Här hemma är vi lite slarviga. Det dammar i hörnen osv. Vi är sådana som aldrig vrider ur eller hänger upp disktrasan. Då blir den äcklig rätt fort och man måste slänga och det är ju dumt. Men nu har vi kommit på världens bästa tricks. Man kokar den lite så försvinner det äckliga. Gört.

tips

5 responses to “Tips och tricks

  1. Själv slänger jag dem helt enkelt i tvättmaskinen med annan tvätt när jag kommer ihåg det.

  2. Alltså jag brukar bara slänga dem.
    Överbetald?

  3. Ännu enklare är att köra den i mikron. Blöt disktrasan (den ska inte vridas ur alls). Lägg sen platt i mikron och kör på 2 minuter, fullt ös.

  4. Bra trick, fast jag har ingen mikro.

  5. Tar det inte mindre ansträngning att vrida ur den och hänga upp den på ugnshandtaget (obs!), än att koka dem för jämnan?
    Själv har jag haft samma disktrasa i 4 år.

Kommentera

