Mera internetkärlek

Allt var sämre förr. Saker som inte hände då:

1. 

bild-111

Obs, det går alltså 20 minuter från detta tills de har blivit fejsbook-kompisar och börjat uppfinna hittills oprövade smakkombinationer:

 

bild-8

2. Bloggkompisar. Förra helgen hängde jag med Sofia på Kaffebaren. Lisa har jag druckit vin med, och jag ser fram emot att träffa Patrik, som äntligen börjar komma igång med matbloggeriet (kolla också här och här). Hallå, kan vi ha en omröstning: ska Patrik blogga mer om mat eller inte? Jag röstar JA. Han är som fantomen: när han skriver om mat motsvarar det supertrikåer med flygmantel.

Det var roligt att få veta hur man röker saker, för jag undrade just. Men var köper man såna där alspån? Ska det vara just al? Jag åt väldigt god rökt kycklinglever med Christian som är med här ovan i Tokyo. När jag kom hem chattade vi och han skrev ”så mycket lever att äta, så lite Kinga att äta den”. Det tyckte jag var fint. Han erbjöd sig att kolla upp flygfrakt, men jag vill hellre veta hur man gör. Hur svårt kan det va?

I Patriks recept ska man skära bort det bruna på laxen. Det har jag också gjort tidigare. Men så fick jag den här, till något surrealistisk frukost efter Tsukijimarknaden:

dsc02724

Hur ska man tänka om det där egentligen? Visst är det bruna från magbiten, den som heter toro när den sitter på en tonfisk? Den krängs ju särskilt all over Japan. Är det någon gammal fettnoja som gör att man tror man inte gillar den?

3 responses to “Mera internetkärlek

  1. Jag tror det är så här: om laxen är det minsta gammal smakar fettet oxiderat. Och de bruna bitarna är fetast och blir därför bedagade först. Och jag kommer ner till Malmö i påsk. Om du och de andra tequilorna vrider om armen på mig kan jag tänkas ta ett glas vin. Eller sju.

  2. Vad skulle man göra utan Lisa? Allvarligt, vem vet sånt? Du kan hoppa upp och klappa dig på att få armen omvriden. Minst sju.

  3. Tjoho! Jag är fett med på armvridning!

Kommentera

