Världens bästa Kinga

Jag fattar att ni har fattat det redan, eftersom ni läser hennes inlägg. Så här är det: Kinga är faktiskt världens bästa. Klok, smartast och en grym journalist, men ändå tillräckligt ödmjuk för att kunna np-chatta om storleken på ens ass.

Och hon köper presenter!

japan

Från Japan fick jag alger, saltade körsbärsblommor och små plastformar med körsbärsblom på. Så fint! Har googlat lite för att komma på hur jag ska använda körsbärsblommorna, men det är svårt att tänka sig när man inte vet vad de smakar. Jag vill göra glass, men det verkar som att det görs på blad och inte blommor. Annars baka något. Har sett den där risgrejen, men jag vill göra sött. Nån som vet?

8 responses to “Världens bästa Kinga

  1. Man kan blanda en liten del med ris istället för bönor. Annars har jag mest sett körsbärsblommor i iverse varianter som dekorationer.

  2. Nu är du för snabb! Ta långsamt. Är det risdessert eller ristillbehör? vadå istället för bönor?

    borde man inte kunna ha dem i kakor? salt i kakor är ju en hit.

  3. ommeh, jag rodnar!

    min nya matnördkompis christian har skickat de här:

    och de här:

    glassen görs visst det på blommor. varför skulle den annars heta cherry BLOSSOM ice-cream?
    jag tror man kan ha dem till allt. jag arrangerar gärna en chatt mellan dig och Kazuko om saken.

  4. muhahahhaa.
    ”tillräckligt ÖDMJUK för att kunna np-chatta om storleken på ens ass”.
    typ som silvia.

  5. okok, det finns väl på blommor också, men på internet hittade jag ingen.

    experttips från kazuko hade varit fint! är det första en cheesecake? hursomhelst, baka tror jag på.

    kanske madeleinekakor, jag har äntligen fått min form.

  6. Det finns en budgeträtt som består av vitt ris blandat med röda bönor och några umeboshi som tilltugg.
    Japan svämmar över av dekorationsdetaljer. Har inte sett några här – tyvärr. Det finns både sånt som är väldigt praktiskt och annat som man undrar att hur i hela världen…?
    Men jag vet andra kakplejs som har hur mycket dekorationer som helst.
    Du kan ju äta körsbärsblommor så som med rosenblad kan man ge sig rakt ut i körsbärsblomssäsongen och bara plocka blommor och göra gelé på/glass av. En mycket mild och trevlig smak.

  7. Det var det att de var SALTADE som fick mig att tänka att glass, kanske inte.

  8. de kan vara sockrade också. inte säker.

Kommentera

