Raclette

Jag fick ett stort fat med potatis och racletteost som min moster fått över efter en fest. Man måste inte ha ett sånt där flashigt järn för att äta raclette. Det går lika bra att värma i ugnen. Fast man måste äta snabbt sen, eller värma igen.

raclette

Sen ska man ha en god fransk korv, skinkor, cornichons och grönsaksalibin. Mmmmmm, smakar franska landet. Regnig höstdag i huset i Orgeval. Jag älskar när mat smakar platser man saknar.

korvasant

I fredags kväll skällde jag på Johan för att jag ser ut som en rultig gris på tidningens nya bylinebilder. Men någonstans i mitten på det här inlägget insåg jag att mina vardagsmatvanor är långt mer skyldiga än fotografen. Jag ska nog ha diettema några veckor framåt. Tjoho.

One response to “Raclette

  1. raclette är ju gott ändå :). Men raclette på raclette och det blir lite mycket. Det här är anledningen till att jag inte har fritös(er), det skulle bli åerkommande diettema.

Kommentera

