Polisfniss

För oss som blir fnissiga av poliser har helgen varit rolig. Farfar bjöd hem mig på lördagslunch och vi stod med näsorna tryckta mot fönsterna för att se demonstrationen. Utanför farfars port stod hästarna på rad.

hastar

Det tog lång tid innan demon kom fram. Poliserna blev kissiga.

kiss1

Sen kom de. Och det smällde som fan ett tag. Jag var helt säker på att allt skulle gå åt helvete när alla på gräsmattan utanför tog på hjälmarna. Men det blev lugnt ganska snabbt.

smalldesofan

Innan dess: Farfar med sina 86-åriga falkögon bara ”ser du inte, de attackerar polisbilarna där längst fram”. Jag kisade men såg inget, så jag fick låna kikaren. (Samma kikare som vi kollade fåglar med i Höör när jag var liten. Men nu slutar jag innan det blir för smetigt.)

mattan

Kommentera

