Bloggtips och världen

Jag jobbar med många begåvade människor. Vissa delar generöst med sig av erfarenheter och kunskaper (Kinga är en sån, hon känner aldrig konkurrens, bara ser människor och lyfter dem). Andra är snålare, eller mindre intresserade.

När jag servitrisade försökte jag också lära mig av alla jag mötte. Tvingade kockarna att visa hur man gör en perfekt rödvinssås, formar mousser till ägg och blandar ihop rostad chilidressing. Vissa visade smickrat, andra smög iväg och muttrade om hemligt.

Våra bloggnätverk, ja hela internet som vi känner det, tillhör den generösa kategorin. Det är fint. En som jag just upptäckt genom Ilva, är Daniel Roos, chefskonditor på Operakällaren. Han är en sån som delar med sig. Heja honom!

2 responses to “Bloggtips och världen

  1. söta du.

  2. Kul att ni gillar mig 🙂

Kommentera

