Hur ska man toppa när man är toppad?

Vad ska jag skriva, ingenting på länge kan toppa Maggies underbara marzipanfilm. Kollar på den typ var tredje timme för att försöka hålla mig kvar i den fina känslan, idag funkade den jättebra, tillsammans med A:s cigg efter att ha blivit utskälld av en läsare.

Men man behöver ju inte toppa heller, speciellt inte när man själv är toppad. Jag och Barbara skulle först laga kroatisk mat och bli sentimentala. Vi hamnade på Asien istället.

Har inget mer att skriva än det vi har skrivit på bloggen tusentals gånger. Där som att komma hem när man sätter sig där och får sina vårrullar och krispig ryggbiff, citronsås och jordnötter och mannen som klappar en på armen och trugar en att äta upp allt ”inte stressa, ät långsamt”.

Créme brulen på Tempo var faktiskt ingen höjdare, men vinet var desto bättre.

Leve la vie en rose.

2 responses to “Hur ska man toppa när man är toppad?

  1. Det händer faktiskt att jag också tar en Crème brûlée på Tempo, oftast är den bra men det var länge sedan nu för jag har inte ”behövt” den.

  2. och nä, man behöver inte toppa!

Kommentera

