Så gör du: marsipanros

tartamama

Mammas födelsedagstårta.

rosor1

Rosorna.

Pre-tequilatv-premiär.

20 responses to “Så gör du: marsipanros

  1. Snyggt! 🙂
    Ett bra övningsmaterial är f ö play-do!

  2. å jag satt som klistrad! mer tv! vad handlar nästa tv-inslag om? (jag förutsätter att pre-tequilatv sänder minst några gånger i veckan)

  3. det här var heeeeeelt genialt. klippen… swooosh! snabbspolningen av vända 2… genial.
    genialt maggie.

  4. Pingback: marsipanrosor | susanne claesson

  5. Läckert, jag fyller också år snart. Får man en sådan uppmärksamhet som din mor fick ,då blir man allt lycklig.

  6. Imponerande! Särskilt filmning/tårtdekorerande-greppet =)

  7. Bävern: Fiskar du efter nåt nu?

  8. Det här är det finaste jag sett på bra länge. Rosorna och Maggies händer och musiken – jag fick tårar i ögonen. Helt sjuuuukt fantastiskt bra!! Nu vet jag vad som blir min terapi här framöver, ska bara köpa en massa marsipan!

  9. Jag håller med Linda. Så vackert att man vill fälla en tår ju!!!!!!!!!

  10. je trouve le video absolument fantastique et vais rêver des roses toute la nuit!!

    vilket program har du gjort redigeringen i, förresten??

  11. Linda: Tog med lite ugly betty för att avdramatisera, men det funkade visst inte. haha.

    Frida: I iMovie. Enkelt, men lite störigt program. Fast jag har inte lärt mig det än.

  12. Jättefint Maggie! Poetiskt på något sätt. Nu blev jag sugen på att göra tårta.

  13. Fy farao va fint, Maggie May.

  14. Har aldrig gjort marsipanrosor, dock smörrosor.
    En skillnad dock. Jag monterar alla mina blad motsols med överlappande smörblad.
    Du monterar dina växelvis med- resp motsols.
    Någon specifik anledning?
    -estetiska
    -hållbarhet färdig ros
    -annat
    PS. de ser verkligen proffessionella ut, måste prova själv.DS

  15. ack så vackert!
    när börjar Ugly Betty igen?

  16. Tack för alla fina kommentarer!

    Örjan: Jag tycker det är finast så.

    Sofia: Det går ju nu. Det och greys och The office får man ju på fredagar. Menar du snigel-tv så har jag ingen aning. vi använder bara vår till mario kart.

  17. just UB vill jag har på snigel-tv faktiskt! jag gillar att längta lite

  18. Pingback: Hur ska man toppa när man är toppad? « pre-tequila

  19. Pingback: Att panikbaka en födelsedagstårta « pre-tequila

  20. Annars kan man kavla ut marsipanen, använda ett glas och trycka ut tre runda former. Man lägger dem på rad lite omlott och rullar ihop alla tre, skär på mitten och så får man två rosor på en gång. Går bra mycket fortare och blir precis lika bra 🙂

Kommentera

