Susannes födelsedagstårta

tarta2

Vi åt middag på Asien före tårtan. Jag hittade en ny favoriträtt. Kycklinggrytan med citronsås. Nu kommer vi bli tvungna att äta där ännu oftare. Annars risnudlarna med fläsk, de färska vårrullarna och tamarindsoppan. Frågade efter receptet till kåldressingen. Lang bara: det är hemligt. Sen berättade hon. Fast jag tror hon undanhöll något. Ska testa, återkommer.

3 responses to “Susannes födelsedagstårta

  1. å den var så fantastiskt god! jag har tänkt på tårtan hela dagen idag och berättat om de fina marsipanrosorna för alla som jag pratat med.
    alla har sagt: ”va, gjorde hon rosorna själv? det var proffsigt”. jag har svarat: ”ja. sådant gör maggie.”

  2. och imorgon kommer instruktionsfilmen! som avslöjar hur lätt det är. pre-tequilatv-premiär. fint ord.

  3. Pingback: Födelsedagskalas part 1 « pre-tequila

Kommentera

