Frysräddning

varrullarFrysta vårrullar med fläsk från vietnamesiska livs. Direkt ur frysen i ugnen (om jag var Maggie skulle jag förstås ta någon av mina fritöser).

Jag är egentligen väldigt anti all färdigmat men impulsköpte de här för ett tag sen när jag snubblade över dem bredvid de torkade räkorna. Ikväll när jag kom hem från jobbet till en helt tom kyl och med en krigsskada som gör att jag inte gärna går blev de en räddning.

Färdiga på en kvart. Helt goda. Smakar inte konstiga pulver och e-nummer, fast de innehåller tyvärr smakförhöjare och sånt enligt innehållsförteckningen. Ljus syrlig dipsås fanns med i en påse, den kunde man lätt snabbtina under hetvattenkran och klippa ner lite rå chili i.

Bra sak!

4 responses to “Frysräddning

  1. Det finns färdig ank”stek” i frysdisken i asiatiska affärer. Dunderpraktiskt. Bara att plonka in i ugnen.

  2. Jag friterade lite på festen idag. Fast så klart inte i någon av fritöserna. Utan i en le creuset.

  3. Det har inte avslöjats varför du har TVÅ fritöser!! 😉

  4. Jag har haft hem i två städer samtidigt. Har dubbelt av mycket nödvändigt.

Kommentera

