Sugen på en hjärtinfarkt?

Den här länken skickade en kollega till mig, apropå mat och tjänster och gentjänster. Här läggs foton upp på allehanda rätter som får dig att växa på bredden och göra det enklare för dig att få en hjärtinfarkt.

Måste säga att vissa foton håller hög kvalitet, det är som bekant svårt att fota mat så att det ser aptitligt ut. Och det gör denna. Nästan.

baconcheese

Bild: aht.seriouseats.com/ 

Apropå infarkttemat så finns det ett ställe utanför Phoenix, Arizona, som heter Heartattack grill, ” Taste worth dying for”. 

Servitriserna går runt i ”sjuksköterskeuniformer” och är du för mätt för att kunna stå på dina egna ben finns det rullstolar att låna. Låter det som något som skulle fungera i Sverige?

8 responses to “Sugen på en hjärtinfarkt?

  1. Nämen tänk på vad Livsmedelsverket skulle säga om Heartattack grill! 😉

  2. Min kille skickade den länken till mig när jag klagade för mycket på min viktuppgång. Drygt.

  3. I och för sig så är pommes frites friterade i, kanske inte ister då för det låter rätt äckligt, men i t ex ankfett väldigt gott. Vilket också är en av anledningarna itll att jag aldrig ska äga en fritös. Vikten du vet 😉

  4. Maggie har två fritöser, det är sant

  5. Fast jag använder aldrig dem. Sant. Och idag skopade jag ur fettet ur min bolognese. Och gick till jobbet. Ganska präktigt. Ska det fortsätta så här blir jag kanske vegetarian snart, fast kallar det veggis. Herregud.

  6. Jag kanske får tipsa om den här, om den inte redan är upptäckt. Favoriten just nu är The McNuggetini.
    http://thisiswhyyourefat.com/

  7. Heh, men vad dumt. Jag tittade ju på länken under bilden och ehmm… Näe, det finns nog ingen riktig ursäkt. Det är bara att gömma sig bakom pinsamhetskudden.

  8. Inga skada skedd, Danjel.

Kommentera

