Från köpetårta till hämtpizza – livsutmattning del 2

Jag känner mig som en papegoja. Under de senaste månaderna har jag på frågan om hur jag mår jag svarat ”tyvärr det är sådär, jag blir aldrig fri från mina förkylningar” .

Jag trycker i mig grönt te, broccoli och kött, apelsiner och kiwi, jag äter extra vitaminer, sover ordentligt.

Men vad hjälper det när stressen har satt sig i hela kroppen. 

Shit vad jag blev ledsen över att läsa Maggies inlägg. Men det gav mig en spark i –

För jag mår likadant men vågar inte prata om det. Om hur prestationsångesten vägrar att släppa greppet. 

Och hur den förstör allt som är roligt. Så att till med denna underbara och suveräna blogg känns som ett ok, istället för den tillfredsställelse och glädjekick som den ska ge. 

Det var ju inte för att öka på vår börda som vi startade den.

Nu har jag inte skrivit något om mat. Fast jag har nämnt kött, apelsiner, broccoli och kiwi.

När inspirationen återkommer kanske de kan bli ingredienser till ett utmärkt recept. Hoppar nog kiwin till efterrätten, dock.

Nu ska jag äta pizza. Och det är inte den här.

Utan hämtpizza från mina italienska vänner på La Trattoria.

5 responses to “Från köpetårta till hämtpizza – livsutmattning del 2

  1. Önskar snabbt tillfrisknande och tipsar om ”Gollum-juice”: man skär färsk ingefära i bitar och kokar tills vattnet är lindbloms-gult. sila bort bitarna och blanda i pressad citron och lite honung. drick varmt

  2. Tack för bra tips! Jag har gjort det. Med pressad vitlök i. Men visst, vet att jag har en stump ingefära nånstans i kylen, kan inte skada att prova igen.

  3. Ät pizza du. Att blogga ska inte vara en plikt eller ett extra jobb. Förr eller senare så ordnar saker till sig. Jag har inget husmorstips, jag går ju på antibiotika hela vintrarna men mycket te, lugn och ro, kanske en och annan bok. Jag hade långa perioder under hösten när jag skrev om allt annat än just mat, för jag åt ju knappt nåt. Och det jag åt var comfort foods. Hur mycket kan man blogga om pyttipanna liksom?
    Förr eller senare kommer inspirationen tillbaka, eller inte. Och gör det inte det så gör det inte det. Ta det varligt med dig själv bara!

  4. Du måste ha blivit en pyttexpert under den perioden. Intressant att du tycker det är comfort food. Är det särskilt onyttigt? Eller det kanske inte är innebörden av CF ? Jag har alltid associerat comfort food med riktig fettig mat.
    Kanske CF är mat som går snabbt att fixa iordning.

  5. Comfort food har blivit mat som är välbekant. Någon trådsmal smak sa att hennes favvomat var en FRÄSCH sallad. Nej nej nej. CF är sånt som man lika gärna kan göra snabbt eller sånt som man har ätit regelbundet de senaste femton åren sådär. Vill jag mecka i köket när jag är trött? Not so much.

Kommentera

