Äntligen omelettförlösning

Nu vet jag hur man gör perfekt omelett, tack vare Henriks kommentar på tidigare inlägg

1. Inget vatten!

2. Hög värme!

3. Skak! Som i den knasiga filmen Henrik tipsade om

Så fint blir det:

nyomelett

Henrik skrev att man kunde ha lite creme fraiche i. Det gick jag förstås direkt igång på, jag gillar syrligt. Hade bara turkisk tjockyoghurt. Tog ett par kluttar, som jag inte rörde ut helt utan lät bli några liksom syrlighetsfickor. Ujj va gott.

6 responses to “Äntligen omelettförlösning

  1. Snyggt! Måste testa med yoghurt…

  2. Skönt att det löste sig 😉

  3. herregud

  4. Snajdigt! Låter gott med yoghurt i. Annat tips är Jens Linder DN:s webbteve men jag tror inte klippet finns kvar. Bara artikeln:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3098&a=759634

  5. Åh herregud nu blev jag nästan kåt. Måste testa.

  6. Fanny: du har inte bara en tisha coming.

Kommentera

