Grillad zucchini

Mina kängor har tappat högersulan. Den flärpar under mig när jag går. I veckan skrattade Hermod åt den. Där passerades gränsen för när det kändes ok att använda dem ändå. Igår drog jag sönder dragkedjan till mina stövlar. Så nu har jag bara sommarskor och högklackat kvar.

skor1

sko2

Klockan är 11.37. Vi äter Nick Drake-frukost. David kokar gröt, jag äter mackor med smör för vi har inget pålägg. Vill man göra ett själv kan man göra så här:

Grillad zucchini

3 små zucchini
olivolja
citron
salt
peppar
honungsdroppe
lite mynta

Gör så här:

1. Skiva zucchinin tunt, 3-4 mm på längden. Värm en grillpanna mycket varm. Pensla zucchinin med olivolja och grilla på båda sidor tills den är mjuk och har fina ränder. Dela på mitten om bitarna är för stora.

2. Blanda olja, citron, salt, peppar och honung till en liten dressing. Lägg ner zucchinin efter hand som den är klar. Rör runt och vänd ner hackad mynta.

Också gott som tillbehör till det mesta.

Kommentera

