Lidl – episod 3

Privat bild på: Sydsvenskan.se/arlov-akarp

Först var det mögel i ett juicepaket . Möglet såg ut som en död mus.

Sedan var Lidlanställda trötta på hemlösa, så trötta att de sprutade diskmedel över sina sopor. För att verkligen visa hur totalt slutkörda de var på att hemlösa letade efter något ätbart i affärens sopor, bestämde personalen sig för att öppna de oöppnade matförpackningarna och spruta in diskmedel även där.

Nu är det mögel igen. Även denna gång handlar det om ett juicepaket.

Liknelsen ägg och bacon vann denna gång på redaktionen.

Döm själva.

Vem vill handla på Lidl?

8 responses to “Lidl – episod 3

  1. Jag har fått en butik med ryska delikatesser nära mig-några tips om vad jag ska testa?

  2. Nej, vem vill vara fattig?

  3. Var det där i en och samma tetra?

  4. Äggröra och några blad av kronärtskocka – efter några veckor framme i rumstemperatur.

  5. Jessica: Helt rätt. Killen som köpte paketet tyckte juicen smakade gräsligt, och ut kom det här.
    Anna: Kronärtskocksliknelsen är bra. För övrigt är annars själva tallriken mormorssöt tycker jag.

  6. öppnad i rumstemp eller oöppnad?
    Jag trodde att surhetsgraden i juicen gjorde att det tar lång tid för den att mögla. Jag har sett ren citronjuice mögla men det har tagit väldigt lång tid.

  7. Min teori är att det är själva förpackningen som suger. Antagligen har det kommit luft in för att den inte varit tillräckligt tät.

  8. Citronsaften (rent pressade citroner) höll bra länge i rumstemperatur. Har aldrig handlat på Lidl. Den enda lågprisaren jag handlar på är Willys som är helt okej, de håller sina priser nere genom kass personalbemanning. En gigantisk coop extra är inte heller så dum men då måste jag åka en bit. Jobbigt jobbigt.

Kommentera

