Hjälp!

Mycket viktig fråga. Vad kostar ett anklår? Färskt alltså. Eller fryst. Inte confiterat.

3 responses to “Hjälp!

  1. Jag har sett färska anklår från frankrike på coop forum. De var förpackade två och två, och om jag minns rätt kostade de 150 spänn kilot (jag köpte ankbrösten istället, som kostade 200 spänn kilot). Dock minns jag inte hur mycket paketen vägde, men ett anklår borde väl vara jämförbart med ett större kycklinglår, så 300-350 gram stycket kanske?

  2. Henrik: Mycket tack. Jag har recept på en snitsig vardagsgryta innehållande sex anklår. Undrar vilken januarivardag de lever i.

  3. Beroende på hur snitsig så kan man ersätta med kyckling. Jag konfiterar anka ibland. Sedan blir jag um… sparsam och konfiterar kycklinglår istället. Men det är något särskilt med anka fast inte alltid såååå särskilt. Du kan ju kolla i köttaffärer om du går förbi nån. Har de halal-kycklingar så kanske de har ankor. Vem vet.

Kommentera

