Veckans bästa måltid

Den plockades ihop på Möllans ost i onsdags. Dagen innan hade jag rört ihop en membrillo och gjort kvittenmarmelad. Tillsammans med ankpate som köptes i paris, cornichons och senap hade vi brödet som kommer från st gertrud, fransk lufttorkad skinka, salami, brie de meaux, manchego (till kvittengrejerna) och supertunt hyvlad vitkål vevad i stark dijondressing.

dsc000671

6 responses to “Veckans bästa måltid

  1. Kvitten, finns det fortfarande?
    Då måste jag gå och leta genast.
    Det där med persiskt, jag blev intresserad främst av risdelen. Har bott i Japan och hade torkat ut på recepten så började med persiskt och köpte efter ett tag New Food of Life av Najmieh Batmanglij. Risavsnittet är typ 50 60 sidor om inte mer.

  2. jag har hittat på möllan nu i några veckor. stora kvitten från mellanöstern. vet inte hur det är på andra håll. jag kan köpa och skicka upp till dig om du vill.

  3. Jag såg i november december sådär men nu verkar flödet ha strypts.
    Om du kunde köpa och vänta med att skicka dem tills efter den 19 då du kan få du vet, betalt så skulle jag bli lycklig :).
    Min epost är mat_och_blommor@live.se

  4. tittade faktiskt idag och de var lite kantstötta och fula. jag ska se om jag hittar finare senare i veckan. du kan få dem av mig i present för genom din blogg har jag lärt mig göra bimbimbap och det har gjort mig till en lyckligare människa.

  5. Det vore snällt 🙂

  6. fast nu hittar jag inga. men de dyker nog upp igen.

Kommentera

