Finfina matställen i Gbg

Har firat min mamma i helgen uppe i Göteborg. Både lunch och middag blev positiva överraskningar och ställena är helt klart värda att besöka igen.

Lunch åt vi på Hagabions cafe/restaurang. För 75 kronor fick man en skål mustig linssoppa med koriander och sedan plocka från en vegetarisk buffé som var full av vegetariska godsaker.

lsthaga

Om den här typen av veggiemat hade funnits på fler ställen hade jag mycket oftare valt den gröna vägen, men det är väldigt sällan jag får bra vegetarisk mat ute på restaurang.

På kvällen var det dags att frossa i fransk mat och miljö på restaurang Ma cuisine. Deras hemsida suger men desto bättre är de på fransk mat och lokalen man äter i är helt ljuvlig.

Efter en kväll med sniglar, varm getostsallad, gös med anissås, kalv escalope med karljohansås, massa vin och citronpaj med marängtäcke som avslutning orkade vi knappt lyfta pennan och skriva under notan.

Vilket är ett positivt betyg.

3 responses to “Finfina matställen i Gbg

  1. Hej,
    Va glad jag blev att hitta tips på en mysig fransk restaurang i Göteborg. Nu på fredag (3/4) ska vi ut ett gäng på 7 tjejer. Vi har en bokcirkel så det är viktigt att alla kan prata med varandra utan att bli störda av hög musik o dyl.
    Ma Cuisine låter underbart – men hur var det med musik och ljudvolym?
    Om du har tid och lust att svara blir jag jätteglad!
    Lisen

  2. Hej Lisen!
    Ingen hög ljudnivå där, bara kockarnas köksfranska som hörs då och då och sen lite bakgrundsmusik. Jag tycker att restaurangen är en perfa plats att ha en bokcirkelmiddag på.
    Hoppas du gillar det!
    Linda

  3. Hej igen, Linda
    Tack för svar. Då ringer jag direkt och bokar bord!
    /Lisen

Kommentera

