Lövbiff hela veckan, och veckan därpå

Blivit fullständigt tokig i lövbiff. Äter det hela tiden. Detta är favoriterna den här veckan.

1. Lövbiff med bulgur, feta, tomat och persilja.

Blanda bulgur med feta, tomat och mycket persilja. Salt, peppar olivolja och balsamvinäger.

Lägg tunt skivad vitlök på lövbiffen och stek den snabbt som fan.

Servera.

2. Lövbiff med vitlök, färskriven ingefära, soya och savoykål.

Bryn vitlök och mycket färskriven ingefära. Lägg i soya och kålen som har legat ett tag i kokande vatten så den är lite småmjuk.

Låt allt dansa runt i stekpannan släng till sist ned strimlad lövbiff.

Servera.

Som ni kanske märker har jag inte mycket till övers för långa stunder framför spisen för tillfället.

Detta är också bra mat när man som jag börjat träna. Även om jag gillar att ha kjol på mig hade det varit skönt att komma i mina byxor igen. Just nu är pyjamasbyxorna de enda som går på.

Fler snabba och nyttiga lövbiffrecept? Skriv ned dem här!

Kommentera

