Årets…

Jag tänkte göra en årslista med mat. Typ Årets ingrediens (kondenserad mjölk) och Årets restaurangbesök (fyravåningsdumplinghistorian i Paris) men jag orkar inte skriva ett, så jag snattar den här listan från skunk och låtsas att den handlade om mat.


1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse? frukost och matlåda så kanske kläderna passar igen.
2. Hur mycket kontanter har du på dig? en femma i fickan efter att ha handlat läsk på noor livs.
3. Vilket ord rimmar på ”test”? fläsk.
4. Favoritplanet? om planet betyder land så är det just nu vietnam. jag älskar att bo i huset bredvid asien.
5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan i din mobil? ingen. jag svarar alltid.
6. Vilken är din favoritsignal på din mobil? har ingen. jo, alltså vanliga nokiasignalen. det är så man vet att man blivit vuxen. alla i ens närhet har samma ringsignal, den som kommer med mobilen.
7. Vad har du på dig på överkroppen just nu? klänning (hm, svårare än jag trodde att göra denna om mat)
8. Sätter du etiketter på dig själv? köttätar-maggie, bakmaggie, godismaggie, pre-tequila-maggie, ”hej, det är maggie på malmö”.
9. Vad är det för märke på skorna du har på dig? barfota just nu. annars laga mat i platta, äta mat i klackar.
10. Ett ljust eller mörkt rum? laga i ljust, äta i ljust. idag åt jag buffen på falafel no 1 på engelbrektsgatan. gott men så mörkt att man inte såg maten. dessutom gick strömmen var femte minut.
11. Vad gjorde du vid midnatt? vände och vred på mig efter att ha ätit indiskt till middag, pizza till frukost.
12. Vad står det i ditt senast mottagna sms? ”Idag åter pigga efter rejält nyårskalas. Ska vi komma förbi med fyra stolar? Är ni hemma? Kram Monica”
13. Var ligger ditt närmaste 7 Eleven? södra förstadsgatan. där kan man inte äta. men handla godis. och i göteborg brukade jag köpa min frukostkaffe där och dricka på bussen till radiohuset.
14. Vilket uttryck använder du mest? ”jag bara…” och ”absolut!”
15. Till vem sa du ”jag älskar dig” senast? pastan med tomatpure på soltorkad tomat, vitt vin, vitlök, tonfisk och ruccola.
16. Vilken pälsbeklädd sak rörde du senast? tonfisk til middag, inte päls, men salami med gris i efter det förresten.
17. Hur många sorters droger har du nyttjat de senaste dagarna? cigarr (det var underbart!) och alkohol och mat och shopping (mycket shopping)
18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade? haha. två. sen 2004. annars många på datorn som väntar på att komma upp på pre-tequila.
19. Vilken ålder har varit bäst hittills? 16 men matmässigt blir det bara bättre ju äldre jag blir och ju mer jag lär mig.
20. Din värsta fiende? att jag måste tänka vad är nyttigt istället för vad är gott, det hotar min lycka, men det gör tjockheten också.
21. Vad har du för skrivbordsbild på din dator just nu? originalet.
22. Vad var det senaste du sa till någon? det kanske funkar med cornichons och chevre (det gjrode det inte, saltgurka däremot!)
24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu? grönkål, revbensspjäll och kalkonen.
25. Senaste låten du lyssnade på? fransk hiphop

7 responses to “Årets…

  1. eh, tror du att grisar har päls, eller?

  2. jag är med kinga… förklara det där med pälsen igen…

  3. vad har de då, borst? det är väl en slags päls, även om blondinbella inte klär sig i det.

  4. far-fetched dear. Inte vad jag skulle kalla päls men vi säger att grisar har päls.

  5. Kan du inte ge något bra tips på fransk hiphop? Känner att jag behöver det nu när jag kickat igång med mitt 12-veckors träningsprogram… Kan bara träna till antingen hård hiphop eller madonna och justin.

  6. Jessica: Japp, lite halmstråvarning på den.

    Linda: Nä. Jag lyssnade på Amadou och Mariam, som är från Mali och inte sysslar med hiphop. Alltså på samma nivå som grisens päls. Kolla den här http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1C1GGLS_svSE300SE304&pwst=1&q=fransk+hiphop&start=0&sa=N

  7. Linda, testa MC Solaar och Menelik. Fransk hiphop när den är som mest mainstream, melodiös och Maghrebi.

Kommentera

