Räddare i nödens stund

longevityKaffe. 

De gånger då man behöver det mer än någonsin sammanfaller ibland med de gånger då kaffe utan mjölk skulle innebära självmord. 

Jag hade ingen mjölk. Bara en burk söt kondenserad, sån som Maggie skapar godiskonst av. 

Stark mocca + lite sån = fixyouappa, big time. 

I will survive. 

Jag SKA blogga ploven, vegetarianomvändaren. Sen när jag blir ännu mer frisk. Kanske ikväll.

3 responses to “Räddare i nödens stund

  1. kondeserad mjölk till starkt kaffe är ännu godare än vanlig mjölk. Ett av de finaste minnena från vår Vietnamresa för fyra år sedan var kaffestunderna. Man pressade kaffet själv med en lite mojäng som placerades ovanför ett glas som till en fjärdedel var fyllt med kondeserad mjölk. Sedan satt man och tittade på hur kaffe droppade ned och la sig som ett andra skikt över mjölken. Fantastiskt gott och fint upplägg.

  2. Det är skitgott, men inte tandféns bästa julpresent.
    Jag hade faktiskt köpt hem den kondenserade mjölken och vietnamesiskt kaffe för länge sen just för att använda min souvenirkaffemojäng från Vietnam, men det har inte blivit av.
    Min kompis Huong som bor i Halmstad tar med sig 20 kilo vietnamesiskt kaffe hem till Sverige varje år. Hajja.

  3. I spanien får man också kondenserad mjölk i kaffet. al hilo mittemot mig har haft superrea på burkarna senaste tiden om nån vill fynda. ystadsgatan alltså.

Kommentera

